Vägar

Google Street view

En stor del av vägnätet finns med på Googles Streetview vilket innebär att du ta dig en digital tur utmed samfällighetens vägar via din dator eller mobil.

Startpunkt söder, infart vid Vättersmålen >>

Startpunkt norr, infart vid Sandvik >>

Vägavsnitt; Ölmstad kyrka – Gunneryds rasterna

Karta vägsträcka Kyrkan - Rasterna
Vägsträckan Ölmstad kyrka-Gunneryds Rasterna
Startpunkt i syd-ost för Ölmstads Västra vägförening (vägsamfällighet)

1.
I sydost börjar Ölmstads västra vägsamfällighet vid Ölmstad kyrka. Det är där grusvägen startar precis efter parkeringen till kyrkan.

Tokeryd - Ölmstads Västra Vägsamfällighet

2.
Vägsträckan passerar genom Tokeryd upp mot vägsamfällighetens högsta punkt. Bilden visar vägen i västlig riktning.

Håknarp Ölmstads Västra Vägförening

3.
Håknarp, en av de högsta punkterna i Ölmstads Västra Vägförening vägnät. I bakgrunden syns Gunneryd och sjön Vättern.

Tunnel till Gunneryds rasterna

4.
Vägen till Gunneryds rasterna passerar under E4, strax norr om motell Vätterleden .

Vägen ner mot Gunneryds rasterna

5.
Efter tunneln under E4 stupar vägen brant ner mot Gunneryds rasterna vid Vätterns strand

Gunneryds rasterna

6.
Nere på Gunneryds rasterna fortsätter sedan vägen ca 2 km norrut utmed branten och med ett varierande avstånd till Vätterns strand.